یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آموزش اصول و نکات مهم تربیت کودک ۵ ساله از دیدگاه روانشناسی

۲۰۷ بازديد

ویژگی های روحی کودک 5 ساله، شخصیت کوچک

1- مهارت های حرکتی درشت:
از نظر فیزیکی، کودک پنج ساله شما نسبت به یک سال قبل تسلط بیشتری برای انجام کارها ازخود نشان می دهد. مثلا گرگم به هوا بازی می کند، ازچارچوب کوهنوری (وسیله ای که برای بالارفتن در پارک ها تعبیه شده است) با دقت و توجه به فاصله ها استفاده می کند و به توپ ضربه می زند. آنها اکنون متعادل تر هستند و با اطمینان بیشتری از وسایل بازی برای سرگرم شدن استفاده می کنند.
2- مهارت های حرکتی ظریف:
کودک در این سن بر انجام مهارت های ظریف که قبلاً آموخته تسلط بیشتری پیدا می کند، مهارت های نظیر باز و بسته کردن دکمه، زیپ، استفاده از مداد یا قیچی
3- مهارت های اجتماعی:

کودک شما می داند در هربازی هرکسی نقشی دارد، ولی آنها هنگام بازی به یک شخص بزرگسال نیاز دارند تا بازی را برایشان شرح دهد و بین انها داوری کند. برد برای آنها جذاب و باخت وحشتناک است، فکر نکنید که مدام مجبور به نظارت بر کارهای کودک هستید. کودک شما نیاز دارد مهارت هایش را برای برقراری ارتباط، شناخت و معامله همراه با کشمکش و تعارض با همسالانش را تمرین کند و بهبود بخشد. و شما تنها باید زمانیکه کنترل از دست خارج می شود پادرمیانی کنید. اهمیت این کار را دست کم نگیرید که بهتر است هر ازگاهی به کودک فرصت دهید به تنهایی بازی کند چون این کار به او کمک می کند فکر کردن به صورت مستقل را بیاموزد.

دوم

برای مطالعه بیشتر این مطلب آموزشی لینک زیر را کلیک کنید:

آموزش نکات مهم تربیت کودک 5 ساله از دیدگاه روانشناسی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.